נמלת אש הקטנה

לנמלת האש הקטנה ישנו כינוי כל כך נחמד שנשמע תמים וחינני, אבל מדובר באחד המינים הפולשים האכזריים שקיימים בארץ.

נמלת האש הקטנה משתייכת לקבוצת נמלים עוקצות, חלק מהמינים בקבוצה הזאת מזוהים בטעות כנמלת האש הקטנה, אבל מדובר בנמלים עוקצות מסוגים שונים.

אם חווית עקיצה של נמלת האש, כבר אין לך ספק במה מדובר. תחושת הצריבה מעקיצת הנמלה, חרק בגודל של מילימטר וחצי היא משמעותית ויכולה לגרום לסבל של ממש.

נמלת האש הקטנה גורמת , בבני אדם, לצריבה ותחושה של כוויה, בבעלי חיים היא יכולה לגרום לנזק משמעותי עוד יותר, עיוורון ואפילו מוות.

נמלת האש קטנה פלשה לישראל מברזיל בשנות התשעים, נראתה לראשונה בקיבוץ האפיקים, שככל הנראה קיבל קורות עץ שכבר שכנה בהם. מהקיבוץ ההתפשטות לכלל הארץ הייתה בלתי נמנעת והיום מאתרים את נמלת האש הקטנה כמעט בכל מקום בארץ.

מצאתם סימני מזיקים בבית? פנו אלינו, ותיהנו משירות מקצועי, יעיל ואדיב – במהירות!

הדברת נמלי אש

נמלת האש הקטנה, כמו מינים נוספים של חרקים, אוהבת תנאי חום ושמש, מקומות יבשים ולכן משגשגות במדשאות גדולות ואפילו ברחובות הערים, בחצרות בתים לא מוצלות, מדרכות, מרפסות וכו.

בתקופה האחרונה החשיבות של שטח מחיה נוסף (חצר, פטיו או מרפסת) עלתה משמעותית, וכשמזיק מונע מאיתנו ליהנות מהשטחים הפרטיים האלה, איכות החיים שלנו נפגעת באופן ממשי.

בשונה מהדברות אחרות כמו הדברת ג'וקים, הדברת נמלת האש הקטנה לא פשוטה, בעיקר בגלל גודלן של מושבות הנמלים והקצב שבו הן מוכפלות וממשיכות לגדול.

גם לאחר הדבר, חלק מהמושבה יכול להתאושש ולחזור להשתלט על האזור.

תהליך ההדברה כולל, כמו בכל הדברה, מיפוי של השטח וזיהוי מקורות המזיקים. תכנית הפעולה תכלול הצבה של פיתיון שהנמלים יישאו איתן לקן ויעשו חלק מעבודת ההדברה עבור האדם.

הדברה באופן עצמאי עלולה לגרום נזק שנובע ממינונים שגויים של חומרי ההדברה וגם מתהליך שלא יהיה מלא ויגרום לחזרה של המזיק תוך זמן קצר.

מדבירים מקצועיים יעשו שימוש בחומר מאושר על ידי משרד הבריאות כפיתיון לנמלת האש הקטנה, הדברה טובה תסלק את המטרד והסכנה הבריאותית שיש בנמלת האש למשך שנה.

גילית נמלת אש? אם הבנת בפריט אחד, יש להניח שקיים קן בקרבת מקום וזה הזמן להתחיל טיפול הדברת נמלי אש.